Cirkus og keramik i Forsamlingshuset

Lørdag eftermiddag 9. september 2023 har Firgårde Forsamlingshus sjov med klovnen Lars Gustav og hans venner. Børn og voksne kan have fingrene i ler: Få leret til at fløjte med to ispinde og lidt fingersnilde!

Klovnen Lars Gustav viser børn og unge, hvordan man laver sjove cirkus numre. Vi serverer is og kaffe, mens de store og små artister øver sig. Cirkus Workshoppen slutter med en stuuur, stuuur forestilling, hvor ryttere, tryllekunstnere og jonglører viser deres kunnen. Klovnen Lars Gustav opfylder dit barns ønske om et sjovt ballondyr.

Fløjte af ler
Workshoppen med Keramik giver dig og dit barn mulighed for at udfolde jeres skaberlyst med ler og lyd:

Du kan prøve kræfter med at fremstille din egen fløjte af ler under instruktion af keramiker Christian Carstensen. Hvis du er er snild på fingrene, kan du med to ispinde og en klump ler få leret til at fløjte. (Aktiviteten er egnet for voksne og børn over 4 år). Mindre børn kan forme figurer i ler. Du får også mulighed for at lægge lerfarve på fløjten eller figuren, før den stilles til brænding. Vi har ispinde, ler og lerfarve.

Når du har lavet din fløjte eller lille figur kan du mod betaling af 30-50 kr. få den brændt første gang. Vi aftaler, hvornår de brændte ting kan hentes i Ry.

Eventen med Klovnerier og Keramik er støttet af Kulturpuljen i Skanderborg Kommune, resten af udgiften dækkes af entreen.

Entréen til cirkus og workshop med keramik er 25 kr.

Firgårde Forsamlingshus ligger på adressen Hårbyvej 13A, Firgårde, 8680 Ry.

Arrangementet “Kultur i Firgårde – med Keramik Workshop 2023” er støttet af Kulturpuljen i Skanderborg Kommune.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.